Handelsbetingelser

AFHENTNING AF ORDRE I BUTIKKEN UNDER NEDLUKNING 

Garntosse tilbyder lokal afhentning af ordre i butikken under nedlukningen som følge af covid-19 under regeringens påbud.

Det kan ske mandag til lørdag i tidsrummet 10.00-14.00.
(Vil du afhente senere på dagen? Så kontakt butikken på info@garntosse.dk for anden aftale)

Vi pakker din ordre så hurtigt vi kan og bestiller du på dagen før kl. 14.00, vil din ordre med stor sandsynlighed sagtens kunne hentes meget kort tid efter.

Du vil modtage en besked så snart din ordre er klar.

Sådan afhenter du:

Bank på døren til butikken og vi kommer ud og tager imod dit ordre nummer.

Du må ikke gå ind i butikken.

Bær meget gerne mundbind ved afhentning.

 

Betaling

Alle beløb vist på hjemmesiden er i DKK Danske kroner og inkl. moms.
Betalingen for din ordre vil først blive trukket fra din konto, når varen afsendes.
Vi modtager alle gænge kort både på webshop og i butik. I butikken modtager vi desuden også kontanter og MobilePay.

 

Fragt

Vi sender alle vore ordre forsikret med track and trace. Tracking nummeret får du tilsendt pr. mail, så snart vi har afsendt din ordre.

Det er dit ansvar at oplyse korrekt navn, telefonnummer, email og adresse, at dit navn står på postkassen ved hjemmelevering og at du får hentet din pakke i pakkeboksen i tide, da der ellers vil være risiko for at pakken bliver sendt retur til os.
Hvis din ordre bliver sendt retur til os, eftersender vi gerne pakken igen, dog mod betaling af ny fragt.

Ved forsendelse til erhvervsadresser, skal firmanavn oplyses, ellers kan vi ikke sende den med denne metode. Den vil istedet blive sendt til nærmeste PostNord pakkeshop.  

Leveringspriser

Til nærmeste PostNord pakkeshop
39 kr

PostNord hjemmelevering
69 kr

Fri fragt ved køb over 300 kr til PostNord pakkeshop

Fri fragt ved køb over 500 kr med PostNord hjemmelevering

Få leveret til din arbejdsplads - Fri over 350 kr PostNord erhverv (Firmanavn skal oplyses ved denne metode)

Leveringstid

Vi leverer normalt i løbet af 1-3 hverdage, og bestræber os på at få ordrer modtaget inden kl. 12 på hverdage, afsendt samme dag.

 

Garntosse kan ikke drages til ansvar ved forsinkelser af en ordre, efter den er afsendt, da denne proces varetages af eksternt fragtfirma. Ved forsinkelser eller problemer med din ordre efter afsendelse, bedes du i stedet kontakte det fragtfirma, som ordren er sendt afsted med.

Afhentning of ordre i butikken

Når du vælger afhentning i butikken, er din ordre normalt klar inden for 4 timer.

Hvis du for eks. afgiver din ordre kl. 10.00, vil din ordre være klar inden kl. 14.00. Men hvis du bestiller efter kl. 14.00 eller uden for butikkens åbningstid, kan din ordre muligvis først være klar næste hverdag.

Du vil modtage en email når din ordre kan afhentes. 

Ordre kan kun hentes inden for butikkens åbningstider.  

KØB AF DIGITALE OPSKRIFTER

Når dit køb er registreret vil du modtage en ordrebekræftelse og snarest muligt herefter vil du modtage en ny mail som indeholder et link til opskriften. Klik på linket og opskriften vil nu blive hentet ned som en pdf-fil. 

 

Fortrydelsesret

Fortrydelsesret i webshop

Du har 14 dages fortrydelsesret når du handler hos garntosse. Hvis du fortryder dit køb, skal du give os besked inden for 14 dage, fra du har modtaget orden. Du skal skrive en mail til os på info@garntosse.dk, hvor du gør os tydelig opmærksom på, at du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret.
Du kan ikke benytte dig af din fortrydelsesret ved blot at nægte at modtage varen, eller hente din pakke, uden samtidig at give os tydelig besked, om at du ønsker at returnere.

Du skal sende din ordre retur til os, så hurtigt som muligt og inden for 14 dage, fra at du har meddelt os, at du ønsker at returner din ordre.
Køber afholder udgiften i forbindelse med returnering af ordren, dette gælder også, hvis din pakke sendes retur fra pakkeshoppen.
Køber er også ansvarlig for, at varen er forsvarlig pakket ind of afholder risikoen i forbindelse med returnering.

En retur ordre skal sendes tilbage til os med omdeling. Vi modtager ikke retur ordre sendt til pakkeshops.
Hvis en retur ordre sendes til en pakkeshop, tager vi et gebyr for at hente pakken, eller vi nægter at hente ordren ved pakkeshoppen og den returneres til køber af fragtfirmaet, på købers regning.
Dette vil desuden gå ud over din fortrydelsesrets periode.

I forbindelse med helligdage, så som jul og nytår vil fortrydelsesretten blive forlænget og forlænges til næstkommende hverdag.

 

Fortrydelsesret butik.

Når du handler i butikken har du 14 dages fortrydelsesret. Du skal medbringe din kvittering i forbindelse med ombytning eller returnering.

Penge kan kun refunderes efter 7 dag, ellers vil der blive udskrevet et tilgodebevis. 

I forbindelse med helligdage, så som jul og nytår vil fortrydelsesretten blive forlænget og forlænges til næstfølgende hverdag.

Udsalgsvarer og opskrifter har ingen fortrydelsesret.

 

Varer uden fortrydelsesret

Der er ingen fortrydelsesret på digitale produkter, hæfter, enkelt opskrifter eller bøger.

Eller udsalgsvarer.

 

Varens stand ved fortrydelse

Varen skal være i samme stand, som da den blev solgt. Den skal være i samme ubrudte indpakning og bandaloen på garnet, må ikke have været fjernet. Der må ikke være fjernet noget af garnet fra garnøglet og hvis der er mistanke om dette, vil garnet blive vejet.
Hvis garn har været i et miljø med stærke lugte som f.eks. et hjem med husdyr eller røg og garnet har taget lugt til sig, vil dette betegnes som merkant forringelse.

Hvis en vare vil fortrydes og varen er i en forringet tilstand, vil det betegnes som en værdiforringelse og den tilbagebetalte pris vil blive nedsat ift. udsalgsprisen. I nogle tilfælde vil værdinedsættelsen være 100%.

Dette beløb vurderes af Garntosse.

 

REKLAMATIONSRET

Ifølge købeloven har du ret til 2 års reklamation. Vælger du at benytte dig af din reklamationsret, har du som udgangspunkt 4 valgmuligheder:

  1. At få fejlen rettet, f.eks. ved at varen repareres (hvis muligt)

  2. At få varen ombyttet til en ny vare

  3. Afslag i prisen

  4. Hæve købet og få refunderet pengene.

Vi kan afvise dit krav om at hæve købet, hvis vi i stedet tilbyder dig at rette fejlen, f.eks. ved reparation eller ombytning af varen. Du bedes være opmærksom på at du ikke kan benytte dig af reklamationsretten, hvis fejlen skyldes slitage, skader, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug, og/eller manglende vedligeholdelse af produktet. Du er forpligtet til at henvende dig indenfor 2 måneder, fra fejlen konstateres. Vi forbeholder os retten til at tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre at du har fremlagt gyldig dokumentation for, at varen er returneret.

Returretten dækker ikke ind over garn, hvor der er brudte ender inde i garnnøglen, da dette er en naturlig proces i opvinding af garnet og hvis man skulle undgå dette, ville det være en kæmpe belasting for miljøet.
Brud i garnet kan typisk forekomme 1-2 i et garnnøgle.

 

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den og hvis varen er ubeskadiget og ubrugt, vil du få tilbagebetalt dit beløb. Beløbet vil blive overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med.

 

Bemærk

Garntosse forbeholder sig retten til at annuller en ordre, hvis der er sket en tastefejl i prisen eller ved en fejl i vores lagersystem.

 

Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varen tilbageleveres til

Garntosse
Lyngbygade 35C
8600 Silkeborg

En retur ordre skal sendes tilbage til os med omdeling. Vi modtager ikke retur ordre sendt til pakkeshops.
Hvis en retur ordre sendes til en pakkeshop, tager vi et gebyr for at hente pakken, eller vi kan nægter at hente ordren ved pakkeshoppen og den returneres til køber af fragtfirmaet, på købers regning.
Dette vil desuden gå ud over din fortrydelsesret periode.