Handelsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra garntosse.dk 
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem Dig som køber og Garntosse.dk. 

Betaling

Alle beløb vist på hjemmesiden er i DKK Danske kroner og inkl. moms.
Betalingen for din ordre vil først blive trukket fra din konto, når varen afsendes.
Vi modtager alle gænge kort både på webshop og i butik. I butikken modtager vi desuden også kontanter og MobilePay.

Fragt

Vi sender alle vore ordre forsikret med track and trace. Tracking nummeret får du tilsendt pr. mail, så snart vi har afsendt din ordre.

Det er dit ansvar at oplyse korrekt navn, telefonnummer, email og adresse, at dit navn står på postkassen ved hjemmelevering og at du får hentet din pakke i pakkeboksen i tide, da der ellers vil være risiko for at pakken bliver sendt retur til os.
Hvis forkerte adresse er oplyst og pakken er sendt afsted, kan vi ikke rette fejlen og du bedes derfor selv, kontakte fragtfirmaet.
Hvis din ordre bliver sendt retur til os, eftersender vi gerne pakken igen, dog mod betaling af ny fragt + gebyret for returforsendelsen til os. 

Leveringstid

Vi leverer normalt i løbet af 1-5 hverdage, men der kan forekomme længere leveringstid i travle perioder.

Garntosse kan ikke drages til ansvar ved forsinkelser af en ordre, efter den er afsendt, da denne proces varetages af eksternt fragtfirma. Ved forsinkelser eller problemer med din ordre efter afsendelse, bedes du i stedet kontakte det fragtfirma, som ordren er sendt afsted med.

Afhentning of ordre i butikken 

Afhentning ikke muligt i øjeblikket.

Fortrydelsesret

Fortrydelsesret i webshop

Du har 14 dages fortrydelsesret når du handler hos garntosse. Hvis du fortryder dit køb, skal du give os besked inden for 14 dage, fra du har modtaget orden. Du skal skrive en mail til os på info@garntosse.dk, hvor du gør os tydelig opmærksom på, at du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret.
Du kan ikke benytte dig af din fortrydelsesret ved blot at nægte at modtage varen, eller hente din pakke, uden samtidig at give os tydelig besked, om at du ønsker at returnere.

Du skal sende din ordre retur til os, så hurtigt som muligt og inden for 14 dage, fra at du har meddelt os, at du ønsker at returner din ordre.
Køber afholder udgiften i forbindelse med returnering af ordren, dette gælder også, hvis din pakke sendes retur fra pakkeshoppen.
Køber er også ansvarlig for, at varen er forsvarlig pakket ind of afholder risikoen i forbindelse med returnering.
Læs mere om hvordan du returnere i afsnittet under. 

I forbindelse med helligdage, så som jul og nytår vil fortrydelsesretten blive forlænget og forlænges til næstkommende hverdag.  

 

Returnering 

For at returnere dit køb kan du købe returlabel og udfylde returseddel igennem Shipmondo på vores returportal.
Vær opmærksom på, at shipmondo.com er din aftalepart ved køb af label.
Ved returnering bedes du vedlægge den følgeseddel som er modtaget med ordren, eller på anden hvis en seddel med ordre nr. Navn og adresse, som orden var bestilt under. Returpakker modtaget uden følgeseddel eller en anden dokumentation i form af ordrenummer og navn, bliver ikke behandlet, og du risikerer, at vi ikke kan identificere afsender og tilbageføre beløbet. Returlabel kan købes til 42 DKK via vores returportal. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Har du ikke mulighed for at benytte vores returportal bedes du sende din returpakke til følgende pakkeshop: 

Modtager:
Garntosse
Vestergade 65B
8600 Silkeborg
info@garntosse.dk
Pakkeshop
Pakkeboks 340 v/Silkeborg Station 
Drewsensvej 5
8600 Silkeborg

Vi tager ikke imod returpakker, som ikke er sendt til ovenstående pakkeshop. 

Varer uden fortrydelsesret

Der er ingen fortrydelsesret på digitale produkter, hæfter, enkelt opskrifter, bøger eller udsalgsvarer.


Varens stand ved fortrydelse

Varen skal være i samme stand, som da den blev solgt. Den skal være i samme ubrudte indpakning og bandaloen på garnet, må ikke have været fjernet. Der må ikke være fjernet noget af garnet fra garnnøglet og hvis der er mistanke om dette, vil garnet blive vejet.
Hvis garn har været i et miljø med stærke lugte som f.eks. et hjem med husdyr eller røg og garnet har taget lugt til sig, vil dette betegnes som markant forringelse.

Hvis en vare vil fortrydes og varen er i en forringet tilstand, vil det betegnes som en værdiforringelse og den tilbagebetalte pris vil blive nedsat ift. udsalgsprisen. I nogle tilfælde vil værdinedsættelsen være 100%.

Dette beløb vurderes af Garntosse.

 

Ombytning


Vi tilbyder ikke direkte ombytning. Ønsker du at bytte varen til en anden, bestiller du den nye vare på webshoppen og returnerer den anden på samme måde, som er beskrevet i afsnittet om retunering.

 

REKLAMATIONSRET

Ifølge købeloven har du ret til 2 års reklamation. Vælger du at benytte dig af din reklamationsret, har du som udgangspunkt 4 valgmuligheder:

  1. At få fejlen rettet, f.eks. ved at varen repareres (hvis muligt)

  2. At få varen ombyttet til en ny vare

  3. Afslag i prisen

  4. Hæve købet og få refunderet pengene.

Vi kan afvise dit krav om at hæve købet, hvis vi i stedet tilbyder dig at rette fejlen, f.eks. ved reparation eller ombytning af varen. Du bedes være opmærksom på at du ikke kan benytte dig af reklamationsretten, hvis fejlen skyldes slitage, skader, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug, og/eller manglende vedligeholdelse af produktet. Du er forpligtet til at henvende dig indenfor 2 måneder, fra fejlen konstateres. Vi forbeholder os retten til at tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre at du har fremlagt gyldig dokumentation for, at varen er returneret.

Returretten dækker ikke ind over garn, hvor der er brudte ender inde i garnnøglen, da dette er en naturlig proces i opvinding af garnet og hvis man skulle undgå dette, ville det være en kæmpe belasting for miljøet.
Brud i garnet kan typisk forekomme 1-2 i et garnnøgle.

 

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den og hvis varen er ubeskadiget og ubrugt, vil du få tilbagebetalt dit beløb. Beløbet vil blive overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med.

Vi håndtere returvarer så hurtigt vi kan, men der vil typisk gå op til en uge. Du vil modtage en kvittering pr. mail og pengene vil blive tilbageført den betalingsmiddel der er anvendt. Overførslen vil typisk tage imellem 10-14 dage

Hvis du har betalt med MobilePay, vil tilbageførslen ske til den konto der er tilknyttet.

OBS - vi tilbagebetaler ikke fragtprisen - kun hvis gratis fragt er opnået

 

Bemærk

Garntosse forbeholder sig retten til at annuller en ordre, hvis der er sket en tastefejl i prisen eller ved en fejl i vores lagersystem.

Når du handler ved garntosse, vil du altid modtage garn med samme indfarvning, hvis du handler i vores normale sortiment. Vi kan dog ikke garantere samme indfarvning ved senere bestillinger. Hvis du har en forespørgsel på en bestemt indfarvning, så kontakt info@garntosse.dk og vi vil forsøge at efterkomme dit ønske hvis muligt. 

Hvis du handler under udsalgsvarer, kan vi ikke garantere samme indfarvning, men bestræber os selvfølgelig efter at sende afsted med samme indfarvning hvis muligt.  

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@garntosse.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning 
Nævnenes Hus 
Toldboden 2 
8800 Viborg 

www.naevneneshus.dk